Aften

Sommige mensen worden regelmatig geplaagd door pijnlijke zweertjes in de mond. Deze zweertjes worden aften genoemd en komen zowel bij jongeren als bij volwassenen voor. 

Wat zijn aften?

Aften zijn blaasjes of zweertjes in de mond met een doorsnede van drie tot vier millimeter. Het zijn grijswitte of dikke gele plekjes met een rode ontstoken rand. Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen, wangen of onder de tong. Ze bezorgen een stekende pijn tijdens het eten van zuur of heet voedsel. Sommige mensen voelen een afte van te voren aankomen. Ze herkennen het pijnlijke gevoel wat erbij hoort. Soms ziet ook het mondslijmvlies rood.

Praktijk sfeerbeeld

Mogelijke oorzaken aften

De exacte oorzaak van het ontstaan van aften is niet helemaal duidelijk. Het is wel bekend dat aften geen blijvende gezondheidsschade aanrichten. Ook zijn er een aantal mogelijke oorzaken aan te wijzen:

  • Per ongeluk op de wang bijten tijdens het kauwen
  • Hard poetsen
  • Een niet goed passend gebit of scherpe tanden die tegen de wang aankomen
  • Slechte mondhygiëne
  • Een besmetting met een virus of bacterie
  • Aandoeningen waardoor de mond gevoeliger wordt voor infecties
  • Reactie op bepaalde medicijnen 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Mondzorg Zevenbergen? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00
woensdag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00
donderdag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Pastoor van Kessellaan 3
Zevenbergen 4761 BH
Route

Patiëntervaringen

3231 reviews · ⭐ 8.7 gemiddeld

bijzonder goed en geruststellend.

na vanwege medische redenen een lange tijd de mondzorg-bezoeken en -behandelingen niet heb kunnen ( laten ) uitvoeren, was ik toch wel erg gespannen en bovenal met de nodige tandarts-vrees naar de behandeling gegaan. Maar de vriendelijjkheid, het getoonde inlevingsvermogen, de uitleg en wijze van behandelen door de tandarts heb ik als zeer prettig en geruststellend ervaren.

Zeer goed

Zeer goed en vriendelijk personeel vanaf balie tot tandarts

Prima behandeling !

Prettige communicatie, duidelijke uitleg. Rustige benadering.

Ik goed en snel geholpen

Tandarts had aandacht, nam de tijd en gaf goede uitleg over de behandeling.

Prima service

Schoonmaak beurt en APK weer prima verlopen ;)

Deze tandarts is gewoon goed !

Ik ben zeer tevreden over deze tandarts die mij heeft geholpen! Ze is eerlijk, oprecht en ongelooflijk goed en vakkundig! Ze heeft mij enorm geholpen met alle gebits-ellende die mij oa dit jaar is overkomen! Zij geeft mij vertrouwen in deze praktijk. Dat kan ik niet van iedere tandarts zeggen.

Goede totale mondzorg onder een dak.

Een prettige tandzorglocatie met vriendelijke en behulpzame medewerkers.

ze zijn heel goed.

1 je hoef nooit lang te wachten. 2 ze zijn beleefd en vriendelijk. 3 en ze komen de afspraken na. 4en bij de balie zijn ze ook vriendelijk.

Laagdrempelig, gemoedelijk en professioneel

Mijn eerste ervaring heb ik als zeer prettig ervaren. Ik werd zeer vriendelijk ontvangen aan de balie en bij de intake werd er goed gekeken naar het verleden van mijn gebit, mijn wensen en wat Mondzorg Zevenbergen voor mij kan betekenen. Zeer professioneel en ik zou ze zeker aanbevelen!

Fijne praktijk met kundige tandarts

Mondzorg Zevenbergen vind ik een hele fijne praktijk om te komen, ondanks dat het om een tandartsbezoek gaat. Tandarts Bol vind ik een fijne tandarts om naar toe te gaan, zeker ook met kinderen. Hij legt alles goed uit en stelt je kind op zijn gemak en gaat toch ook gewoon door met de behandeling.

Fijne tandarts

Ben prettig geholpen.

..

..

Geweldig!!!

Fijn dat iedere handeling goed werd uitgelegd. Ben zeer tevreden over de deskundigheid en het eindresultaat!!!

Goede tandarts/mondhygiënist

Zeer goede praktijk doen alles netjes zonder pijn

goed

goed en accuraat

ik ben tevreden

Je wordt netjes behandeld

Goede en aardige tandarts Bol en mondhygieniste Fiona

Ondanks dat ik een hekel heb aan de tandarts en mondhygieniste vind ik ze super aardig en kundig!!!

Uitdtekend

De tandarts die mijn tand getrokken heeft was zooo aardig en zeer efficient. De tand was eruit voordat ik er erg in had. Toppie

Goed

Goed en kundig

IS GOED

POSITIEF

Super

Heel behulpzaam en legt alles goed uit

Ik ben goed geholpen toen ik was gevallen

Toen ik was gevallen kon ik dezelfde morgen nog komen

prettig gehoplpen

zeer vriendelijk en op tijd

Prettig en vakkundig

Goede uitleg van de behandeling